Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

varsanyibor.hu


Tartalom


 

1. A Szolgáltató 3

2. Táhelyszolgáltató: 3

3. Vonatkozó jogszabályok 3

4. Vásárlás menete 3

5. Adatbeviteli hibák kijavítása 4

6. Vételár 5

7. A termék 5

8. Szállítási és fizetési feltételek 5

8.1. A fizetés: 5

8.2. A szállítási költség: 5

8.3. A kézbesítés: 6

8.4. A kiszállítási idő: 6

9. Igényérvényesítés kellék és termékszavatosság 6

10. Elállási jog 8

11. Békéltető Testület 10

12. Panaszügyintézés 10

12.1. Szóbeli panasz: 10

12.2. Írásbeli panasz (e-mail, levél): 11

13. Online Vitarendezési Platform 11

14. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek 11

15. Szerzői jogvédelem 11

16. Adatvédelem 11

17. Egyéb rendelkezések 11


 


 

 

 

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Szolgáltató a varsanyibor.hu weboldalon (a továbbiakban: „Weboldal”) található elektronikus termékáruházán (webshop) keresztül történik.

 

A jelen ÁSZF útján kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, nem kerül iktatásra, a későbbiekben nem hozzáférhető, Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A § alapján törlésre kerül. A szerződés nyelve magyar.

 

Tájékoztatjuk, hogy nem alkalmazunk magatartási kódexet.

 

  1. A Szolgáltató

 

VARSÁNYI PINCÉSZET Korlátolt Felelősségű Társaság 

székhely és postacím: 3351 Verpelét, Dózsa Gy.u.3/l.

telephelyei:

3351 Verpelét, Dózsa György út 8.

3328 Egerszólát, Komravölgyi pince 0189.

cégjegyzék szám: 10-09-021049; Vezetve a Egri Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.

adószám: 10462957-2-10.

közösségi adószám: HU10462957

Telefonszám: +36 (36) 559-012

E-mail cím: vinoteka@varsanyipinceszet.hu

 

A kereskedelmi tevékenység gyakorlását a Verpeléti Nagyközség Tarnaszentmária Község Körjegyzője a 232/2008 nyilvántartási számon tartja nyilván.

 

  1. Tárhelyszolgáltató:


 

MediaCenter Hungary Kft (székhely: 6000 Kecskemét, Sosztakovics u. 3. II/6; telephely: 6000 Kecskemét, Csányi utca 1.; email: mediacenter@mediacenter.hu).

 

  1. Vonatkozó jogszabályok

 

Az webshopban történő vásárlás kereteit az alábbi jogszabályok szabályozzák:

  • A Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény;

  • Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény;

  • A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet,

  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény;

  • A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet;

  • A termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I. 30.) NFGM-SZMM együttes rendelet

 

  1. Vásárlás menete

 

A vásárláshoz előzetesregisztráció nem szükséges, de amennyiben regisztrál az a későbbi rendeléseket megkönnyíti.

  • A termék kiválasztása a „kosár gombra kattintva történik.

  • Ezt követően választhat a Vásárló, hogy folytatja a vásárlást és böngészést, vagy a bevásárló kocsi ikon segítségével a „kosár megtekintése” gombra kattintva megtekinti a kiválasztott termékeket, azok árát és megadja a kívánt mennyiséget. Itt van lehetőség a kosár kiürítésére, vagy egyes tételek törlésére is.

  • A vásárlás folytatása esetén az egyes termékek bekerülésével a vásárlás végösszege automatikusan frissül.

  • Az egyes tételek törlésére atörlés” gombra kattintva - a megrendelés elküldéséig (visszalépés segítségével) lehetőség van.

  • Ha a kosár tartalma mindenben megfelel a Vásárló szándékának, és már nem szeretne további termékeket a kosárba helyezni, akkor a „tovább a pénztárba gombra kattintva megkezdheti a megrendelés véglegesítésének folyamatát.

  • A pénztár oldalon lehetőség van bejelentkezni meglévő felhasználói fiókba, de a regisztráció/meglévő fiók nem feltétele a vásárlásnak.

  • Hol érhetünk el” oldalon név, email cím és telefonszám megadása után lehetőség van regisztrációra majd a „Tovább a szállítási módokhoz” gombra kattintva folytatni a vásárlást.

  • A „Válassz szállítási módot” oldalon az űrlap kitöltésével a vásárló kiválaszthatja, hogy futárszolgálattal vagy személyesen veszi át a csomagot. Futárszolgálat gombra kattintva az űrlapon adhatja meg a szállítási címet. A „tovább a fizetési módokhoz” gombra kattintva tudja folytatni a vásárlást.

  • Ez követően a Vásárló választhat a fizetési módok közül: simplepay átutalás vagy utánvét. És itt nyílik lehetőség a számlázási név megadására.

  • adatait, valamint a „megjegyzés” rovatban további üzenetet küldhet. Regisztrált vásárlók esetében az adatok előre ki vannak töltve a korábban megadottak szerint, de a Vásárló módosíthatja azokat.

 

Miután választott a fizetési lehetőségek közül, kérjük tekintse át a jelen ÁSZF rendelkezéseit, valamint az Adatkezelési Tájékoztatót. A vásárlás befejezéséhez a jelölőnégyzet kipipálásával a Vásárló a kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el, továbbá, hogy az Adatkezelés Tájékoztatót elolvasta és megértette.

 

A vásárlást a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva befejezi.

 

A megrendelés elküldését követően a Szolgáltató e-mailben jelzi a megrendelés elfogadását. Az e-mailben szerepel a rendelés azonosító száma, a választott termékek neve, a végösszeg, a választott fizetési mód, továbbá a Vásárló személyes adatai, szállítási és számlázási címe. A szerződés ezzel létrejön. Amennyiben a megrendelés elfogadásáról szóló e-mail a megrendelés elküldésétől számított 48 (negyvennyolc) órán belül a Vásárló részére nem érkezik meg, akkor a Vásárló szerződéses (fizetési) kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik és a vásárlás nem jön létre. Szolgáltató nem felel a visszaigazolás elmaradásáért, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg, vagy az e-mailcíméhez tartozó tárhely megtelt, így nem tud üzenetet fogadni.

 

Átutalás esetén az átutaláshoz szükséges adatokat a megrendelést követően szintén e-mail-ben küldjük el.

 

Utánvét esetén a vásárlás ellenértéke a kézbesítő részére kerül megfizetésre.

 

A papír alapú számlát a kézbesített termékek mellett találja.

 

Kérjük, az elküldés előtt ellenőrizze, hogy rendelése mindenben megfelel-e szándékának. Ha mégis tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, vagy nem érkezett meg a visszaigazoló e-mail, kérjük azt haladéktalanul, jelezze felénk a vinoteka@varsanyipinceszet.hu e-mail címen!

 

A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

 

  1. Adatbeviteli hibák kijavítása

 

Az adatbeviteli hibák javítására aMegrendelés elküldése” gombra történő kattintás előtt bármikor lehetőség van visszalépés segítségével, vagy egyszerűen a megadott adatok, termékek törlésével, módosításával.

 

A „Kosár” tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.

 

Webshopunkban lehetőség van regisztrációra, mely regisztrációkor megadott adatokat és jelszót bejelentkezés után bármikor meg lehet változtatni a „Fiókom” menüpont alatt.

 

Amennyiben a megrendelés elküldését követően szeretne bármin változtatni, úgy azt kérjük, haladéktalanul jelezze felénk a vinoteka@varsanyipinceszet.hu e-mail címen.

 

  1. Vételár

 

A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely összegen túlmenően adó nem kerül felszámításra, így az a végső vételár. A termékek vételára azonban nem tartalmazza a kiszállítás költségét. A szállítási költséget is tartalmazó végső vételárat a kosárban a megrendelés elküldése előtt minden esetben feltüntetjük. A kiszállítás költségéről előzetes tájékoztatót a jelen ÁSZF 8.3. pontjában találhat. Csomagolási költség nem kerül felszámításra.

 

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az ármódosítás a módosítás időpontjában már megrendelt termékekre nem vonatkozik.

 

  1. A termék

 

A vásárolt termék lényeges tulajdonságait, jellemzőit a konkrét termékcikk honlapon található információs oldaláról lehet részletesen megismerni.

 

Amennyiben további kérdése merülne fel a termékkel kapcsolatban, úgy kérjük, azt írja meg nekünk a vinoteka@varsanyipinceszet.hu e-mail címre.

 

  1. Szállítási és fizetési feltételek

  • Bankártyás fizetés (SimplePay): Tudomásul veszem, hogy a Varsányi Pincészet Kft. (3351, Verpelét, Dózsa Gy. út 3/1) adatkezelő által a(z) https://varsanyibor.hu/ felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, lakcím, számlázási adatok és szállítási adatok.

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
Fizetési tájékoztató
ide kattintva elolvasható.

Bankkártyás fizetés esetén Ön a felhasználói felületen található ”Pénztárból” átirányításra kerül a OTP Bank biztonságos weboldalára, amelyen keresztül ténylegesen megtörténik a vételár kiegyenlítése.
Sikeres fizetéskor a pénzintézeti weboldal Önt visszairányítja a felhasználói felületre. Az esetlegesen sikertelen teljesítés alkalmával ugyanez történik, és Ön ismételten megkísérelheti a bankkártyája használatát vagy egyéb kiegyenlítési módot választhat. Pénzintézetünk a vételár teljesítése céljából csak az alábbi bankkártyákat tudja elfogadni.

  • Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor.
    Az utánvét díja +400 Forint

  • Banki átutalás előre: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

 

Befizetéshez szükséges adatok banki átutalás választása esetén:

Számlavezető Bank: Kereskedelmi és Hitelbank Zrt

Számlatulajdonos: Varsányi Pincészet Kft.

Számlaszám: 10403507-35011170-00000000

 

Banki átutalásnál minden esetben kérjük a megrendelő nevét és a megrendelés számát, vagy a Vevő e-mail címét feltüntetni a megjegyzés rovatba (hiszen a megrendelő neve és a folyószámla tulajdonos neve nem minden esetben megegyező) a küldemény feladásának megkönnyítése és meggyorsítása érdekében.

 

8.2. A szállítási költség:

 

A szállítási költség pontos összegről a megrendelő űrlapon a fizetési mód kiválasztása után tájékozódhat.

A költségek az alábbiak szerint alakulnak:

  • 15.000,- Ft összértékű rendelés felett nem számítunk fel szállítási költséget;

  • 15.000,- Ft összértékű rendelés alatt a szállítási díj rendelésenként 2500,- Ft.


 

A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

 

Vásárlás esetén tehát a termékek árán felül, 15.000,- Ft összérték alatt szállítási és átutalás esetén átutalási költség terheli a Vásárlót.

 

8.3. Kézbesítés:

 

Házhozszállítás futárszolgálattal:

Amennyiben szállítási módként rendelése feladásakor a szállítási opciók közül a „Házhozszállítás futárral” alternatíva mellett dönt, úgy megrendelését futárszolgálattal juttatjuk el Önhöz. Ez a szállítás Ön számára legkényelmesebb módja, hiszen boraink közvetlenül Önhöz érkeznek. Ha a csomag kiszállítását nem a saját lakcímére, hanem pl. munkahelyi címre kéri, akkor kérjük ügyeljen arra, hogy a pontos szállítási cím tartalmazza a Cég vagy Intézmény nevét is. Amennyiben a csomagot a rendelésén megadott szállítási címen csak meghatározott időintervallumban tudja átvenni, kérjük, hogy a rendeléskor szíveskedjen azt megjegyzésként jelezni.

A rendelt árut a megrendelés leadásától számított legkésőbb 5 munkanapon belül szállítjuk ki.

Az Ön által megadott szállítási adatokat továbbítjuk szerződéses partnerünknek, a Royal -Futár futárszolgálatnak, akik az Ön által megadott szállítási címre viszik ki a megrendelt termék(ek)et, ahol azt helyben, személyesen veheti át.

Ha a csomag kiszállítását nem a saját lakcímére, hanem pl. munkahelyi címre kéri, akkor kérjük ügyeljen arra, hogy a pontos szállítási cím tartalmazza a Cég vagy Intézmény nevét is.

A kiszállítást megelőzően e-mailben értesítést küldünk a szállított csomag sorszámáról. Ennek alapján a Royal futárszolgálat diszpécsere a 06-1-216-3606 telefonszámon tájékoztatást tud nyújtani a kiszállítás pontos idejéről, továbbá a Sprinter online rendszerében nyomon követhető a feladott csomag sorszáma alapján annak státusza és a kiszállítás várható időpontja.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a csomagok kiszállítása munkanapokon 8-17 óra között történik. Hétvégén és munkaszüneti napokon nincs szállítás.

A futárszolgálat a kézbesítést a megadott címen kétszer kísérli meg. A következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. Ekkor lehetőség van telefonon egyeztetni a szállítás időpontját. Ha ez sem vezet eredményre, úgy a futárszolgálat visszahozza a csomagot a feladónak!

Kérjük, hogy a csomag átvételénél először győződjön meg róla, hogy az külsőleg sérülésmentes-e, csak ez után írja alá az átvételi elismervényt. Amennyiben sérült csomagolásban érkezett önhöz a csomag, és/vagy a termék sérülését is észleli, az eseményről jegyzőkönyv felvétele kötelező, melyet a kiszállítást végző Royal Futár Hungária Kft. munkatársa Önnel együtt készít el a hibás kiszállítással egyidejűleg. Kérjük ilyen esetben ne vegye át a sérült csomagot!

Kérjük, hogy ilyen esetben haladéktalanul jelezze a problémát ügyfélszolgálatunk felé, hogy azt mielőbb orvosolhassuk.

Telefon: 06 (36) 559-012
E-mail: vinoteka@varsanyipinceszet.hu

Kizárólag Magyarország területére kézbesítünk!

 

Személyes átvétel a Pincészetnél:

Amennyiben úgy dönt, hogy a megrendelt termékeket közvetlenül pincészetünknél (3351, Verpelét, Dózsa Gy. út 3/1.) veszi át személyesen, úgy válassza a Pénztár oldalon az „Átvétel Verpeléten (Vinotéka)” pontot a szállítási opciók közül. Telephelyünkön történő átvétel esetén Önt nem terheli semmilyen szállítási költség. A megrendelés átvételére ügyfélszolgálatunk hivatalos nyitvatartási ideje alatt (Hétfő-Péntek: 08:00 – 16:00) van lehetőség, ettől eltérő időpontban az átvétel kizárólag előzetes telefonos egyeztetést követően lehetséges.

 

8.4. A kiszállítási idő:

 

A szállítás ideje átutalás esetén a termék díjának bankszámlára érkezése után, míg utánvét esetén a megrendelés visszaigazolását követő munkanapon összeállításra és átadásra kerül a futárszolgálat részére. A futárszolgálat a kiszállítást 2-5munkanapos határidővel 8.00 és16. óra között vállalja. A kiszállítás várható idejét a megrendelés beérkezését követően e-mailben jelezzük.

 

  1. Kellék és termékszavatosság

 

(A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletének felhasználásával)

 

a.) Kellékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben – kérheti a vételár visszatérítését.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

b.) Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén fogyasztóként1 Ön - választása szerint - az a.) pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Az igényérvényesítés módja:

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  1. Elállási jog

 

(1. és 2. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez; Elállási/Felmondási mintatájékoztató felhasználásával)

 

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől, amennyiben Ön fogyasztóként vásárolt. 2

 

Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön (vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy) a terméket átveszi. Több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön (vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy) az utolsó terméket átveszi.

 

Ön az elállási jogát a sikeres megrendelés (szerződéskötés) és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

 

Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címek egyikére:

 

VARSÁNYI PINCÉSZET Korlátolt Felelősségű Társaság 

cím: 3351 Verpelét, Dózsa Gy.u.3/l.

E-mail cím:vinoteka@varsanyipinceszet.hu

 

Elállási szándékát jelezheti az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján, vagy ebből a célból használhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is.

 

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

 

Az elállás joghatásai

 

Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.).

 

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

 

A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

 

A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

 

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

 

 

Elállási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett: (Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének vagy elektronikus levelezési címének megjelölése.)

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

( Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: (megfelelő jelölendő)

A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) Kelt

 

 

Önt nem illeti meg az elállás joga amennyiben a terméket már felbontotta, vagy amennyiben a termék megjelenését az Ön kérésének megfelelően alakították ki (pld.: gravírozás, címkézés, egyedi forma )! ugyanakkor ilyen esetben is élhet a 9. pontban foglalt jogaival.

 

  1. Békéltető Testület

 

Fogyasztóként3 Önnek lehetősége van békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztó és a vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó, vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül is megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Béltető Testülethez. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, ilyen hiányában a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület az illetékes. A fogyasztó erre irányuló kérelme alapján az általa a kérelemben megjelölt békéltető testület is eljárhat.

 

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

 

Az eljárásról bővebben a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben vagy a békéltető testületek honlapján olvashat.

 

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe (ügyfélfogadás): 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.

Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék

Fax száma: (36) 323-615

E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

 

  1. Panaszügyintézés

 

A panaszát igyekszünk a bejelentést követően azonnal orvosolni, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal telefonon, e-mailben vagy levélben az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken.

 

A telefonos panaszügyintézés munkanapokon 8 és 16 óra között érhető el.

 

12.1. Szóbeli panasz:

 

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek egy másolatát az Ön részére is átadjuk.

 

12.2. Írásbeli panasz (e-mail, levél):

 

Az írásbeli panaszt a beérkezését követően 30 (harminc) napon belül írásban megválaszoljuk.

 

  1. Online Vitarendezési Platform

 

A panaszával kapcsolatos egyeztetésre (vitarendezésre) az Európai Bizottság által működtetett vitarendezési platformon is lehetőség van. A platform célja, hogy ha Ön az EU-ban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb megoldás fogyasztói problémájára, közvetlenül meg tud állapodni a Szolgáltatóval a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhatnak abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet.

Az OVR-platform értesíti a Szolgáltatót az Ön kérelméről. Az irányítópulton keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak egymással, küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült fotókat) és az online megbeszélés időpontját is kitűzhetik. A megegyezésre összesen legfeljebb 90 nap áll rendelkezésükre. Ön és a Szolgáltató is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből.

 

A platform használatáról bővebb tájékoztatás, valamint a platform maga az alábbi linken érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase

 

  1. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

 

Amennyiben a Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita békés úton nem rendeződik, a fentieken kívül az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

 

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat ellátó járási hivatalnál:

A fogyasztók panaszaikkal a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak.

Elérhetőségeket itt találhatnak: jarasinfo.gov.hu

Bővebb információt a fogyasztovedelem.kormany.hu oldalon találnak.

 

A fogyasztónak bírósági eljárás kezdeményezésére is lehetősége van.

 

  1. Szerzői jogvédelem

 

A Weblapokon megjelenített valamennyi tartalom (pl: könyv, cikk, termékismertető, tájékoztató, jelen ÁSZF, ábra, kép, más információ illetve adat) szerzői jogvédelem alatt áll. Annak jogosulatlan felhasználása (pl.: másolása, terjesztése) büntetőeljárás megindítását és teljes körű kártérítési eljárást von maga után.

 

Bizonyos fent hivatkozott anyagok felhasználására a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén van lehetőség. Kérjük, ilyen igény esetén vegye fel velünk a kapcsolatot az vinoteka@varsanyipinceszet.hu e-mail címen.

 

  1. Adatvédelem

 

A Szolgáltató a személyes adatok kezelésekor az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint jár el. A tájékoztató itt érhető el.

 

  1. Egyéb rendelkezések

 

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, arról Vásárlóinkat a weblapra lépéskor felugró ablakban tájékoztatjuk

 

Az oldalak használata feltételezi a Vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, valamint a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket, friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer aktuális biztonsági frissítéseit. A Szolgáltató a fentiekből eredő mindennemű felelősséget kizár.

 

Utoljára frissítve: 2021. március

1 Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

2 Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

3 Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettj